Project Management

Project Management Central

Please login or join to subscribe to this thread

Topics: Financial Services, Using PMI Standards
Structured Project.
Hello community. Does somebody have an structure of a project. I need to make a project. But I don't know how to structure it. Can someone help me, please?
My project is financial oriented (investing and trading).
Thanks in advance for all your help.
Sort By:
Page: 1 2 next>
Martin,

a simple model of any project consists of 5 parts:

1. you decide there is a project

Parts 2-4 are iterating:
2. plan
3. execute the plan
4. monitor plan vs what happened and act on deviations

5. close the project

How often 2-3 iterate depends on how stable your planning can be

The parts are explained in PMI‘s PMBoK as ‚process groups‘

Parts 1 and 5 are not repeated since a project has a start and an end by definition
...
1 reply by Martin Valdivia
May 07, 2020 12:35 AM
Martin Valdivia
...
Thank you Thomas.
This was very helpful to understand the structure of a project.
I'm working now in the project charter.
Martin, lo que te recomiendo es que escribas un documento llamado plan de proyecto. En él deberías incluir lo siguiente:

Un resumen ejecutivo del proyecto.

El alcance del proyecto; aquí debes definir lo que el proyecto es, pero también lo que no es.

El equipo del proyecto.

Los entregables del proyecto. Normalmente son cosas tangibles (un documento, un prototipo, etc.).

Un calendario. En él debes poder planificar las distintas actividades que hace falta realizar para conseguir los entregables, y con qué recursos (horas de equipo, coste externo, material, etc.) lo vas a hacer. Con esta información también podrás calcular el coste del proyecto.

Una vez hecho esto, podrás hacer el "baseline" del proyecto. Tu sponsor deberá estar de acuerdo con el plan.

A partir de ahí se trata de monitorear el proyecto y controlar los riesgos y problemas que seguro van a ocurrir durante la ejecución.

Espero que te sea de ayuda.

Eduard
...
1 reply by Martin Valdivia
May 07, 2020 12:37 AM
Martin Valdivia
...
Muchas gracias Eduard:
Me fue de mucha ayuda para poder desarrollar mi plan de proyecto.
One of the most important tools to structure a project is the WBS. That breakdown of work into logically organized tasks forms the basic structure for how the resources (labor and other), schedule, cost, and many other critical project management information types are organized.
...
1 reply by Martin Valdivia
May 07, 2020 12:39 AM
Martin Valdivia
...
Thank you Keith.
You're right, the WBS is very critical in the development of the project.
You were very helpful.

Thanks.
Hola Martin, con ánimo de ayudarte, que significa para vos "estrcturar un proyecto"?. Si estas hablando de los pasos a seguir para generar el proyecto tené en cuenta que esto depende del proceso que tengas definido en la empresa en la que trabajás. Si no tenes definido un proceso, revisá el PMBOK página 25 (creo) que te dá un checklist. (primero vas a tener que decidir el ciclo de vida para saber como encadenas las tareas) Dice algo así:
5.1 Plan Scope
Management
5.2 Collect
Requirements
5.3 De‹ne Scope
5.4 Create WBS
6.1 Plan Schedule
Management
6.2 De‹ne
Activities
6.3 Sequence
Activities
6.4 Estimate
Activity Durations
6.5 Develop
Schedule
7.1 Plan Cost
Management
7.2 Estimate Costs
7.3 Determine
Budget
8.1 Plan Quality
Management

9.1 Plan Resource
Management
9.2 Estimate
Activity Resources
10.1 Plan
Communications
Management
11.1 Plan Risk
Management
11.2 Identify Risks
11.3 Perform
Qualitative Risk
Analysis
11.4 Perform
Quantitative Risk
Analysis
11.5 Plan Risk
Responses
12.1 Plan
Procurement
Management
13.2 Plan
Stakeholder
Engagement
...
1 reply by Martin Valdivia
May 07, 2020 12:41 AM
Martin Valdivia
...
Thank you Sergio.
This was very helpful.
Martin que tal debe elaborar el plan del proyecto e incluir los planes subsidiarios según tu alcance si gustas puedes contactarme para apoyarte
Martin,
https://www.youtube.com/watch?v=GC7pN8Mjot8
Above is is summarizing the 49 processes and 10 knowledge area for PMBOK6th Ed.
However you can choose the applicable processes for your project and will answer to your questions.
BR,
Mansour
There is no "one-fits-all" approach. However, the Prince2 approach provides some good additional generic project process related structure on top of the above comments.
May 01, 2020 12:46 AM
Replying to Thomas Walenta
...
Martin,

a simple model of any project consists of 5 parts:

1. you decide there is a project

Parts 2-4 are iterating:
2. plan
3. execute the plan
4. monitor plan vs what happened and act on deviations

5. close the project

How often 2-3 iterate depends on how stable your planning can be

The parts are explained in PMI‘s PMBoK as ‚process groups‘

Parts 1 and 5 are not repeated since a project has a start and an end by definition
Thank you Thomas.
This was very helpful to understand the structure of a project.
I'm working now in the project charter.
May 01, 2020 7:32 AM
Replying to Eduard Hernandez
...
Martin, lo que te recomiendo es que escribas un documento llamado plan de proyecto. En él deberías incluir lo siguiente:

Un resumen ejecutivo del proyecto.

El alcance del proyecto; aquí debes definir lo que el proyecto es, pero también lo que no es.

El equipo del proyecto.

Los entregables del proyecto. Normalmente son cosas tangibles (un documento, un prototipo, etc.).

Un calendario. En él debes poder planificar las distintas actividades que hace falta realizar para conseguir los entregables, y con qué recursos (horas de equipo, coste externo, material, etc.) lo vas a hacer. Con esta información también podrás calcular el coste del proyecto.

Una vez hecho esto, podrás hacer el "baseline" del proyecto. Tu sponsor deberá estar de acuerdo con el plan.

A partir de ahí se trata de monitorear el proyecto y controlar los riesgos y problemas que seguro van a ocurrir durante la ejecución.

Espero que te sea de ayuda.

Eduard
Muchas gracias Eduard:
Me fue de mucha ayuda para poder desarrollar mi plan de proyecto.
May 01, 2020 1:58 PM
Replying to Keith Novak
...
One of the most important tools to structure a project is the WBS. That breakdown of work into logically organized tasks forms the basic structure for how the resources (labor and other), schedule, cost, and many other critical project management information types are organized.
Thank you Keith.
You're right, the WBS is very critical in the development of the project.
You were very helpful.

Thanks.
Page: 1 2 next>  

Please login or join to reply

Content ID:
ADVERTISEMENTS

You suffer for your soup.

- Kramer

ADVERTISEMENT

Sponsors