Project Management Central
Please login or join to subscribe to this thread
|
|||
|
|||
Martin,
a simple model of any project consists of 5 parts: 1. you decide there is a project Parts 2-4 are iterating: 2. plan 3. execute the plan 4. monitor plan vs what happened and act on deviations 5. close the project How often 2-3 iterate depends on how stable your planning can be The parts are explained in PMI‘s PMBoK as ‚process groups‘ Parts 1 and 5 are not repeated since a project has a start and an end by definition ...
1 reply by Martin Valdivia
May 07, 2020 12:35 AM
Martin Valdivia
...
Thank you Thomas.
This was very helpful to understand the structure of a project. I'm working now in the project charter.
Eduard Hernandez
Community Champion
Senior Project Manager| Prothya Biosolutions
Amsterdam, Netherlands
Martin, lo que te recomiendo es que escribas un documento llamado plan de proyecto. En él deberías incluir lo siguiente:
Un resumen ejecutivo del proyecto. El alcance del proyecto; aquí debes definir lo que el proyecto es, pero también lo que no es. El equipo del proyecto. Los entregables del proyecto. Normalmente son cosas tangibles (un documento, un prototipo, etc.). Un calendario. En él debes poder planificar las distintas actividades que hace falta realizar para conseguir los entregables, y con qué recursos (horas de equipo, coste externo, material, etc.) lo vas a hacer. Con esta información también podrás calcular el coste del proyecto. Una vez hecho esto, podrás hacer el "baseline" del proyecto. Tu sponsor deberá estar de acuerdo con el plan. A partir de ahí se trata de monitorear el proyecto y controlar los riesgos y problemas que seguro van a ocurrir durante la ejecución. Espero que te sea de ayuda. Eduard ...
1 reply by Martin Valdivia
May 07, 2020 12:37 AM
Martin Valdivia
...
Muchas gracias Eduard:
Me fue de mucha ayuda para poder desarrollar mi plan de proyecto.
Keith Novak
Tukwila, Wa, USA
One of the most important tools to structure a project is the WBS. That breakdown of work into logically organized tasks forms the basic structure for how the resources (labor and other), schedule, cost, and many other critical project management information types are organized.
...
1 reply by Martin Valdivia
May 07, 2020 12:39 AM
Martin Valdivia
...
Thank you Keith.
You're right, the WBS is very critical in the development of the project. You were very helpful. Thanks.
Sergio Luis Conte
Helping to create solutions for everyone| Worldwide based Organizations
Buenos Aires, Argentina
Hola Martin, con ánimo de ayudarte, que significa para vos "estrcturar un proyecto"?. Si estas hablando de los pasos a seguir para generar el proyecto tené en cuenta que esto depende del proceso que tengas definido en la empresa en la que trabajás. Si no tenes definido un proceso, revisá el PMBOK página 25 (creo) que te dá un checklist. (primero vas a tener que decidir el ciclo de vida para saber como encadenas las tareas) Dice algo así:
5.1 Plan Scope Management 5.2 Collect Requirements 5.3 De‹ne Scope 5.4 Create WBS 6.1 Plan Schedule Management 6.2 De‹ne Activities 6.3 Sequence Activities 6.4 Estimate Activity Durations 6.5 Develop Schedule 7.1 Plan Cost Management 7.2 Estimate Costs 7.3 Determine Budget 8.1 Plan Quality Management 9.1 Plan Resource Management 9.2 Estimate Activity Resources 10.1 Plan Communications Management 11.1 Plan Risk Management 11.2 Identify Risks 11.3 Perform Qualitative Risk Analysis 11.4 Perform Quantitative Risk Analysis 11.5 Plan Risk Responses 12.1 Plan Procurement Management 13.2 Plan Stakeholder Engagement ...
1 reply by Martin Valdivia
May 07, 2020 12:41 AM
Martin Valdivia
...
Thank you Sergio.
This was very helpful.
Martin que tal debe elaborar el plan del proyecto e incluir los planes subsidiarios según tu alcance si gustas puedes contactarme para apoyarte
Martin,
https://www.youtube.com/watch?v=GC7pN8Mjot8 Above is is summarizing the 49 processes and 10 knowledge area for PMBOK6th Ed. However you can choose the applicable processes for your project and will answer to your questions. BR, Mansour
Peter Ambrosy
Weinheim, Germany
There is no "one-fits-all" approach. However, the Prince2 approach provides some good additional generic project process related structure on top of the above comments.
May 01, 2020 12:46 AM
Replying to Thomas Walenta
...
Martin, a simple model of any project consists of 5 parts: 1. you decide there is a project Parts 2-4 are iterating: 2. plan 3. execute the plan 4. monitor plan vs what happened and act on deviations 5. close the project How often 2-3 iterate depends on how stable your planning can be The parts are explained in PMI‘s PMBoK as ‚process groups‘ Parts 1 and 5 are not repeated since a project has a start and an end by definition This was very helpful to understand the structure of a project. I'm working now in the project charter. May 01, 2020 7:32 AM
Replying to Eduard Hernandez
...
Martin, lo que te recomiendo es que escribas un documento llamado plan de proyecto. En él deberías incluir lo siguiente:
Un resumen ejecutivo del proyecto. El alcance del proyecto; aquí debes definir lo que el proyecto es, pero también lo que no es. El equipo del proyecto. Los entregables del proyecto. Normalmente son cosas tangibles (un documento, un prototipo, etc.). Un calendario. En él debes poder planificar las distintas actividades que hace falta realizar para conseguir los entregables, y con qué recursos (horas de equipo, coste externo, material, etc.) lo vas a hacer. Con esta información también podrás calcular el coste del proyecto. Una vez hecho esto, podrás hacer el "baseline" del proyecto. Tu sponsor deberá estar de acuerdo con el plan. A partir de ahí se trata de monitorear el proyecto y controlar los riesgos y problemas que seguro van a ocurrir durante la ejecución. Espero que te sea de ayuda. Eduard Me fue de mucha ayuda para poder desarrollar mi plan de proyecto. May 01, 2020 1:58 PM
Replying to Keith Novak
...
One of the most important tools to structure a project is the WBS. That breakdown of work into logically organized tasks forms the basic structure for how the resources (labor and other), schedule, cost, and many other critical project management information types are organized.
You're right, the WBS is very critical in the development of the project. You were very helpful. Thanks. |
Please login or join to reply
ADVERTISEMENTS
"If only God would give me some clear sign! Like making a large deposit in my name at a Swiss bank." - Woody Allen |